ADANA 5 OCAK STADYUMU DÖNÜŞÜM PROJESİ

  • KONSEPT
  • KÜLTÜR YAPISI I PARK
  • MİMARLAR ODASI ADANA ŞUBESİ
  • ADANA I TÜRKİYE
  • 6.500 m²
  • 2013
  • İKİNCİ ÖDÜL
  • TUNA HAN KOÇ
    SIDDIK GÜVENDİ
    OYA ESKİN GÜVENDİ
    BARIŞ DEMİR
    MEHMET VAROL
    TANER DÖĞER
    SERHAT ERYILMAZ

BOŞLUK YORUMU OLARAK ‘KENT ÇEKİRDEĞİ’

Demokritos, hareket için boşluğun gerekli olduğunu çünkü hareket kavramının boşluk kavramı olmadan çalışmayacağını söylemiştir.

Kojin Karatani, boşluğun tam olarak, kayan sayıların ve harflerin olduğu bir yapboz oyununda, parçaların kayarak bir tür düzene girmesine olanak sağlayan asıl güç olduğunu söylemiştir. Bir kent yaşamında boşluk, yukarıdaki tanımlara uygun olarak, kentteki yaşamsal hareketi organize eden ve kent yaşamındaki akıcılığı sağlayan güçtür. Sağlıklı bir kent yaşamını oluşturan şey, toplu hareket edebilme yeteneğidir. Kent bilinci bir çok alt bilinçten yani insandan oluşmaktadır. Bu alt bilinçlerin etkileşime girmesiyle, öngörülemeyen toplum ihtiyaçları ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyaçlara cevap verebilecek, esnek ve dönüşebilir kent boşluklarına ihtiyaç her geçen gün artmaktadır.

Yeni dünyadaki yorucu ve iş odaklı yaşam şekli, boş vaktin değerlendirilmesini oldukça önemli hale getirmektedir. Proust’un aradığı kayıp zaman, aynı zamanda boş zaman olarak anlaşılabilir. Hakikatleri bulmanın bir yöntemi olarak gösterilen boş zaman, doğru göstergeler üreten bir mimari mekan aracılığıyla değerlendirilebilir. Bu tasarımda, Adana kenti için, kentin akıcığını sağlayan boşluk, kayıp zaman hakikatlerinin bulunabileceği bir kent çekirdeği olarak düşünülmüştür.

GENEL PERSPEKTİF
GENEL PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
PERSPEKTİF
STADYUM BOŞLUĞU I ETKİNLİK ALANI
STADYUM BOŞLUĞU I ETKİNLİK ALANI
KÜTLE OLUŞUM AŞAMALARI
KÜTLE OLUŞUM AŞAMALARI
VAZİYET PLANI
VAZİYET PLANI
İŞLEVSEL DAĞILIM
İŞLEVSEL DAĞILIM
ZEMİN KAT PLANI
ZEMİN KAT PLANI
BİRİNCİ KAT PLANI
BİRİNCİ KAT PLANI
KESİTLER I GÖRÜNÜŞLER
KESİTLER I GÖRÜNÜŞLER